Acreditare Erasmus Plus, 2022-2025
ACŢIUNEA CHEIE 1 (AC1) – ACREDITAREA INSTITUȚIILOR/ORGANIZAȚIILOR PENTRU PROIECTE DE MOBILITATE OBIECTIVE EUROPENE
Obiective generale:
– promovarea valorilor europene ale incluziunii, diversității, toleranței și participării democratice
– promovarea cunoașterii patrimoniului comun al Europei și bogăției în diversitate
– sprijinirea dezvoltării rețelelor profesionale în Europa
Obiective pentru domeniul educației școlare
- Creșterea calității predării și învățării în educația școlară prin:
- sprijinirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice, a personalului de conducere a instituțiilor de învățământ și a altor categorii de personal didactic;
- promovarea utilizării noilor tehnologii și a metodelor inovatoare de predare;
- îmbunătățirea învățării limbilor străine și a diversității lingvistice în școli;
- sprijinirea schimbului și a transferului de bune practici în materie de predare și dezvoltare a școlilor.
- Contribuția la crearea Spațiului European al Educației prin:
- consolidarea capacității școlilor de a se angaja în schimburi și cooperare transfrontalieră și de a realiza proiecte de mobilitate de înaltă calitate;
- transformarea mobilității în scop educațional într-o realitate posibilă pentru orice elev care urmează educația școlară;
- promovarea recunoașterii rezultatelor învățării elevilor și personalului, dobândite în perioadele de mobilitate în străinătate.
Obiectivele proiectului Școlii Primare Hansel und Gretel, pentru o perioadă trei ani
Objectivul 1: Invățarea de bune practici la nivelul echipei manageriale pe parcursul umătorilor 3 ani, pentru consolidarea strategiei de internaționalizare a instituției, prin parteneriate durabile în UE.
Objectivul 2: Dezvoltarea competențelor lingvistice de limba germana la cele 22 de cadrele didactice angajate și 80% dintre elevii de a III-a și a IV-a, prin participarea la mobilități Erasmus, în următorii 3ani.
Objectivul 3: Dezvoltarea competențelor necesare predării limbii germane prin metode interactive la cei 4 profesori de limbă germană, prin workshop-uri si job-shadowing în organizații educaționale din Germania, în următorii 3ani.
Objectivul 4: Dezvoltarea competențelor metodice și digitale la cei 18 învățători și educatoare angajate, prin workshop-uri și job-shadowing în instituții educaționale europene în următorii 3 ani.
Objectivul 5: Dezvoltarea competențelor necesare implementării unor programe educaționale extracurriculare și extrașcolare bazate pe inovație la cei 18 învățători și educatoare angajate, pe parcursul a 3 ani.
Numărul estimat de participanți la mobilități pe parcursul celor 3 ani:
Anul | Număr estimat de elevi participanți | Număr estimat de cadre didactice participante |
Anul 1 | 16 | 25 |
Anul 2 | 16 | 22 |
Anul 3 | 16 | 22 |